קיצור תולדות הרגיעה

בדף זה מופיעה רשימת וניתוח הארועים שהתרחשו החל מכניסת הרגיעה (תהדיאה. בערבית: تهدئة - תהדיאא') לתוקף ב- 19/06/2008, ועד לתחילת מבצע עופרת יצוקה.


תוכן העניינים:
א. סעיפי הסכם הרגיעה לפי מקורות שונים.
ב. האם חלה ירידה במספר האירועים הביטחוניים במהלך הרגיעה?
ג. מעברי הסחורות בזמן הרגיעה.
ד. הרגיעה, יומן אירועים.


א. סעיפי הסכם הרגיעה לפי מקורות שונים

ההסכם עליו התבססה הרגיעה היה הסכם שבעל פה. ממקורות שונים עולה כי ההסכם כלל בין שישה לשבעה סעיפים, אך פרטי ההסכם המדוייקים אינם גלויים.

התמונה המצטיירת מהדיווחים בתקשורת הערבית:
ביום 17/06/2008 התקיימה מסיבת עיתונאים משותפת של מחמוד א-זהאר וח'ליל אלחיה בה הם הכריזו על הסכמה בין ישראל לחמאס על רגיעה.

על פי דיווח של אתר "ערביי48" הציגו השניים הסכם בן 6 סעיפים[1]:
1. הסכמה על הפסקה הדדית של הפעולות הצבאיות החל מיום חמישי בשעה 6 בבוקר.
2. משך הרגיעה 6 חודשים בהתאם להסכמה הלאומית הפלשטינית.
3. הרגיעה תבוצע בהסכמה עם מצרים ותחת חסותה.
4. פתיחת המעברים באופן חלקי בשעות הראשונות לאחר כניסת הרגיעה לתוקף.
5. פעולה מצרית בעתיד ליישום הרגיעה בגדה המערבית.
6. בשבוע השני לרגיעה תארח מצרים פגישה בין הרשות הפלשטינית, תנועת חמאס, והצד האירופי לצורך דיון במנגנון לפתיחת מעבר רפיח.

דיווחי אתר "המרכז הפלשטיני לתקשורת" המזוהה עם חמאס מעט שונים, ושם נכתב כי ההסכם כולל 7 סעיפים[2]. השינויים העיקריים:
סעיף 3 שונה: הרגיעה תיושם בהסכמה עם הפלגים הפלשטינים.
סעיף 4 שונה: פתיחת כלל מעברי רצועת עזה המסחריים תוך ימים.
וסעיף חדש: כניסת כל סוגי הטובין והסחורה הדרושים לאנשי עזה.
מתוך הטקסט ברור כי נוסח זה הותאם לצרכי הפנים של חמאס.

התמונה המצטיירת מהדיווחים בתקשורת העברית:
פרטי הסכם הרגיעה לא הוצגו באופן מסודר על ידי גורמים ישראליים רשמיים כפי שעשה החמאס. תחת זאת, ההתייחסויות הרשמיות לנושא נעשו באמצעות ראיונות בכלי התקשורת השונים- כתגובה לדיווחים שהגיעו מחמאס וממצרים. אמצעי התקשורת העבריים אינם מפרטים את סעיפי ההסכם שהוצגו על ידי חמאס כפי שעשו זאת אמצעי התקשורת הערביים. בסך הכל, פרטי ההסכם שעולים מתוך דיווחי התקשורת העברית האינטרנטית הכתובה הם אקראיים, חלקיים ומבולבלים, ויש לדלות אותם מתוך מלל רב.

מתוך הדיווחים הללו ניתן לזקק את עמדת ישראל:
• אין מדובר בהסכם אלא ב"הבנות".
• הפסקת אש החל מיום חמישי 19/06/2008.
• שלושה שלבים לרגיעה:
- הפסקת האש תהיה מוחלטת.
- לאחר מספר ימי שקט: מתן הקלות ופתיחת מעברי הסחורות בקרני ובסופה לכמויות גדולות של מזון, דלק, חומרי בנייה וסחורות אחרות.
- לאחר פתיחה מלאה של המעברים ולפני פתיחת מעבר רפיח: יואץ המו"מ בעניין גלעד שליט במטרה להגיע להסכם.

• סוגית מעבר רפיח היא מסובכת מכיוון שהמעבר יוכר כמעבר בינלאומי, ויתכנו לכך השלכות בדבר מעמדה הבינלאומי של הרצועה ושל חמאס.

שאר פרטי ההסכם מדווחים בתקשורת הישראלית מתוך הצהרות חמאס ובאופן חלקי, תוך שימת דגש על העובדה שהסכם הרגיעה איננו כולל שחרור של גלעד שליט. ראוי לציון הוא מאמרו של רון בן ישי המתמקד בעמדה הישראלית ומפרט את חמשת התנאים שהציב הקבינט לרגיעה ואת שלושת השלבים על פיהם אמורה הרגיעה להתבצע מבחינת ישראל[3].


ב. האם חלה ירידה במספר האירועים הביטחוניים במהלך רגיעה?

הדעה הרווחת בחברה הישראלית היא שירי הרקטות המשיך בזמן הרגיעה. לצורך בחינת טענה זאת נציג את הנתונים הגולמיים של אירועי התקופה הנדונה, כפי שמשתקף מבדיקת המקורות הגלויים[4]. בגרף להלן מסוכמים האירועים הבטחוניים שהתרחשו במהלך הרגיעה לפי תאריך:


הסברים והערות לגרף האירועים הביטחוניים:
בחלק העליון מסוכמים נתוני ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר ישראל, ובחלק התחתון תגובות צה"ל והאירועים הקרקעיים שהיוו רקע לירי הרקטות והמרגמות. הגרף כולל את התאריכים 19/06/2008 (תחילת הרגיעה) ועד 27/12/2008 (תחילת מבצע עופרת יצוקה).

מקרא מורחב:
רקטות= רקטות קסאם או גראד. גובה העמוד מסמל את כמותן לפי הציר משמאל.
מרגמות= פצצות מרגמה. גובה העמוד מסמל את כמותן לפי הציר משמאל.
חיה"א= תקיפת חיל האויר.
כניסה קרקעית= כניסה של כוחות צה"ל לתוך הרצועה (הנתונים, ככל הנראה, לא מלאים. ראה בהערות ליומן האירועים שבהמשך)
אירוע גבול= ירי מעבר לגבול ללא כניסת צה"ל לרצועה.

מספר האירועים הבטחוניים במהלך הרגיעה - סיכום
את הרגיעה ניתן לחלק לשתי תקופות עיקריות:
• ארבעת החודשים הראשונים: כמות אירועי הירי נמוכה יחסית לתקופות קודמות. ניתן לחלק את התקופה הזאת, בחלוקה משנית, לשתי תקופות:
- החודשיים הראשונים: אירועי הירי המשיכו, אמנם במינון נמוך, על ידי האירגונים הקטנים (בעיקר פת"ח והג'יהאד האיסלאמי) כאשר חמאס מנסה לכפות עליהם את הרגיעה ולעיתים אף מבצע מעצרים של חוליות משגרים.
- החודשיים האחרונים: שקט כמעט מוחלט בגזרת הירי. רגיעה.
• שני החודשים האחרונים: קריסת הרגיעה. החל מהתאריך 4/11 שבו התבצעה פעולת צה"ל נגד מנהרה בתוך הרצועה, בקרבת קיבוץ עין השלושה, אירועי הירי התגברו באופן משמעותי. למעשה, בתקופה זאת חזר המצב לקדמותו כפי שהיה לפני תחילת הרגיעה.

ויכוח ניטש בין הצד הישראלי לבין הצד החמאסי באשר ללגיטימיות פעולת צה"ל ב- 4/11 בהתייחס להסכמות הרגיעה. ישראל טענה כי הפעולה אינה נוגדת את ההסכם מכיוון שהמנהרה נחפרה לצורכים התקפיים. החמאס לעומת זאת טען כי כל פעולה ישראלית בתוך תחומי הרצועה נוגדת את סעיפי ההסכם. בפועל, יש יסוד סביר להניח כי הלחץ והביקורת הפנים פלשטינית על חמאס במהלך ארבעת החודשים הראשונים לרגיעה הביא את הנהגת חמאס להחלטה מושכלת על ביטול הרגיעה דה פקטו והתרת הרסן בעקבות הפעולה. כיצד? כאשר התרחשה פעולת צה"ל, לא היה עוד בידי חמאס תירוץ מול הציבור והאירגונים האחרים מדוע להמשיך ברגיעה, וממילא הגיע כבר חמאס למסקנה כי באשר לרגיעה יצא שכרו בהפסדו. פעולת צה"ל היתה, אם כן, הזדמנות מצד חמאס להצהיר כי ישראל היא שהפרה את הרגיעה ראשונה והזדמנות לחזור לדרך ה"מוקאוומה" הפופולארית.


ג. מעברי הסחורות בזמן הרגיעה.

טענות נוספות שעולה בהקשר של הרגיעה קשורות לסוגיית המעברים. האם ישראל עמדה בהתחייבותה לפתוח את המעברים? לבדיקת טענה זאת מוצג בגרף הבא מספר המשאיות שנכנסו לרצועה דרך מעברי הסחורות לפי תאריך[5]:

הגרף כולל את התאריכים 19/06/2008 (תחילת הרגיעה) ועד 27/12/2008 (תחילת מבצע עופרת יצוקה).

פתיחת המעברים בזמן הרגיעה - סיכום
• המעברים נפתחו למעבר סחורות ועזרה הומניטרית, אך מעבר אנשים בגבולות נשאר מוגבל. מעבר רפיח לא נכלל בהסכם הרגיעה.
• על פי נתוני האו"ם, במשך כל תקופת הרגיעה, המעברים היו פתוחים במהלך 69% מכלל ימי העבודה[6] (סה"כ 34 שבתות וחגים). מתחילת הרגיעה ועד התאריך 4/11 (כולל), שבו החלה הסלמה משמעותית באירועים, המעברים היו פתוחים במהלך 86% מכלל ימי העבודה (סה"כ 25 שבתות וחגים).
• בסה"כ במשך כל תקופת הרגיעה, נמצא כי ב- 94% מהימים, המעברים היו פתוחים או שהיתה סיבה מוצדקת לסגירתם- על פי זוית הראייה הישראלית (סיבה מוצדקת לעניין סעיף זה הינה: שבת, חג, אירועי ירי באותו היום או ביום שלפני). לשאר הימים, שהם 6%, לא נמצאה סיבה חד משמעית בפרסומים הגלויים.
• רשימה זאת לא דנה בנפח התעבורה במעברים בימים שבהם המעברים היו פתוחים, אם כי מתוך הנתונים שפורסמו על ידי האו"ם עולה כי היקף התנועה במעברים במשך ארבעת החודשים הראשונים של הרגיעה היה הגבוה ביותר מאז השתלטות החמאס על הרצועה (עד יותר מפי 2 מהנפח בתקופות הקודמות), ראה גרף להלן:



ד. הרגיעה, יומן אירועים:

להלן מוצג יומן האירועים הביטחוניים, כפי שמשתקף מבדיקת המקורות הגלויים, לתקופת הרגיעה[4].
הערות ליומן האירועים במהלך הרגיעה:
כל פסקה מכילה מידע מתומצת של הידיעה שמופיעה בקישור שמיד לאחריה.
מלבד אירועים ביטחוניים מופיעים אירועים נוספים שראויים לציון כחלק מהרקע למבצע עופרת יצוקה (ראיון רוה"מ באלערבייה 25/12/2008, פתיחת מעברים ביום שישי 26/12/2008 שבדיעבד היתה חלק מההונאה לקראת המבצע וכו').
אם נתקלת באירוע שדווח ושאינו מופיע ברשימה, או אם נתקלת בקישור שבור או שגוי, אנא הסב את תשומת ליבנו לכך.
מתוך החומר עולה כי ככל הנראה התרחשו אירועים נוספים אשר לא הגיעו לכותרות בישראל.


19/06
06:00 הרגיעה נכנסת לתוקף. זמן קצר לפני כניסת הרגיעה לתוקף דיווחו הפלשטינים כי חמוש חמאס אחד נהרג ואחר נפצע בתקיפת צה"ל סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה. בנוסף, דיווח חמאס כי ספינות חיל הים הישראלי ירו ארבעה פגזים אל מול חופי עזה לאחר השעה 6:00 בבוקר. חיל הים ירה את הפגזים בעקבות חדירה של סירות דיג פלשטיניות לאיזור אבטחה סגור בקרבת הגבול בין ישראל לרצועת עזה. הכוחות ביצעו ירי באוויר כדי להזהיר את הסירות ולהוציאן מהאיזור הסגור. כל הפגזים שנורו נפלו בלב ים במרחק רב מהשטח הפלשטיני. הסירות הפלשטיניות פנו דרומה ויצאו מהשטח הסגור. לא היו נפגעים מהירי.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/749/064.html

23/06
לילה, פצצת מרגמה נורתה לעבר ישראל. נחתה בשטח ישראל, כ-200 מטר מגדר המערכת, דרומית למעבר קרני. לא דווח על נפגעים או נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/750/742.html

24/06
שלוש רקטות קסאם נורו מהרצועה לעבר ישראל, ונחתו בחצר בית לא מאוכלס בשדרות, באיזור התעשייה בעיר ובשטח פתוח בתחומי המועצה האיזורית שער הנגב. כתוצאה מהירי נפצע אדם אחד קל מרסיסים, שתי נשים לקו בחרדה ונזק נגרם לבית. הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות ואמר כי מדובר בתגובה להריגת שני מפעיליו בשכם.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/751/132.html

26/06
פעילים של גדודי חללי אל אקצא של הפת"ח יורים רקטת קסאם לעבר שדרות. הירי בוצע בדרישה להחיל את ההסכם גם ביהודה ושומרון. הרקטה, ששוגרה לעבר שדרות, נפלה בשטח פתוח במועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/752/291.html

26/06
חמאס: "ננקוט ב"צעדים ההכרחיים" נגד ארגונים אחרים ברצועת עזה במטרה לשמור על הסכם הרגיעה עם ישראל".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/752/466.html

27/06
שתי פצצות מרגמה נורו מרצועת עזה לעבר ישראל. הפצצות נחתו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית שער הנגב, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/752/591.html

30/06
רקטת קסאם נורתה לעבר ישראל, והתפוצצה בסמוך לאחד מהיישובים שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/753/708.html

03/07
רקטת קסאם נחתה בשטח פתוח במועצה האיזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/755/454.html

07/07
שתי פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל, אין נפגעים ואין נזק.
08/07
פצצת מרגמה נורתה לעבר שטח ישראל. הפצצה נחתה בשטח פתוח בתחום המועצה האיזורית אשכול. איש לא נפגע בתקרית ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/757/301.html

10/07
פלשטיני חוצה את גדר המערכת בין רצועת עזה לישראל בקרבת מעבר כיסופים שבמרכז הרצועה. כוחות צה"ל שחשדו כי מדובר בניסיון לביצוע פיגוע חבלני באחד מיישובי הסביבה או בעורף ישראל, ביצעו נוהל מעצר חשוד, קראו לו לעצור ואף ביצעו ירי אזהרה באוויר. משהמשיך החשוד לרוץ לעבר החיילים, ביצע כח צה"ל ירי לעברו.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/758/242.html

10/07
שתי רקטות קסאם נורו לעבר הנגב המערבי. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האיזורית שער הנגב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/758/471.html

12/07
רקטת קסאם נחתה בצהריים בשטח פתוח סמוך לקיבוץ בתחום המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/758/942.html

02/08
עשרות אנשי חמולת חילס, התומכים בפת"ח, ביקשו להימלט לישראל מחשש שיירצחו על ידי פעילי חמאס. בעקבות התגודדות עשרות נמלטים סמוך לגדר המערכת עם ישראל, שיגרו פעילי חמאס מטח של פצצות מרגמה לאיזור. שלוש מן הפצצות נחתו באיזור נחל עוז, אך לא גרמו לנפגעים או לנזק.
בעקבות פנייה אישית של יו"ר הרשות, אבו-מאזן, אישר שר הביטחון, אהוד ברק, להכניס את פעילי הפת"ח לשטח ישראל, ולהעניק להם טיפול רפואי. חמישה מן הפעילים הועברו לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בהם נער בן 17 במצב בינוני עד קשה. שבעה פצועים נוספים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, שישה מהם במצב קשה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/768/149.html

06/08
קסאם מרצועת עזה לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח, סמוך לחממות של אחד הקיבוצים במועצה האיזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מנפילה הרקטה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/770/141.html

09/08
קסאם בשטח פתוח בתחומי המועצה שער הנגב, איש לא נפגע ולא נגרם נזק (ללא צבע אדום).
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/771/131.html

11/08
קסאם בסמוך למתחם גני ילדים בחלקה הצפוני של שדרות. איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/772/129.html

14/08
פצצת מרגמה, נחתה בתחומי המועצה האיזורית שדות הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מכך.
15/08
קסאם בתחומי המועצה האיזורית חוף אשקלון, לא אותר. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/774/193.html

17/08
קאסם לאיזור המועצה האיזורית אשכול שבנגב המערבי ונפלה בשטח חקלאי מבלי שנגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/774/803.html

19/08
קסאם בתחומי המועצה האיזורית שער הנגב, מבלי שדווח על נפגעים או על נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/775/941.html

14/09
קסאם בשטח פתוח בתוך שכונת מגורים בשדרות. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו באדם אחד שלקה בחרדה. כמו כן, כתוצאה מהנפילה התלקחה שריפה בשדה קוצים סמוך. צוותי כיבוי אש פעלו
להשתלט על השריפה.
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/787/009.html

21/10
קסאם בשטח פתוח באיזור הנגב המערבי, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בעקבות הירי הורה שר הביטחון, אהוד ברק, לסגור את המעברים לעזה עד להודעה חדשה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/801/062.html

30/10 קסאם בשטח פתוח מחוץ לעיר שדרות, סמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ונזק. בעקבות שיגור רקטת הקסאם, הורה שר הביטחון אהוד ברק לסגור את כל המעברים לרצועת עזה עד להודעה חדשה. http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/804/717.html

04/11
לילה, כח של צה"ל נכנס למרחק כ-300 מטר בעומק הרצועה על מנת לפוצץ מנהרה שהוגדרה "מתקתקת". הכוחות הגיעו לאחד הבתים בהם הסתתרו המחבלים, וקראו להם לצאת אל מחוצה לו. המחבלים פתחו באש, נסו מהבית ואז הפעילו מטענים שהוטמנו באיזור. בעקבות הפיצוץ החלו חילופי האש בין הצדדים מהם נהרג פעיל חמאס. קצין בכיר מסר כי זמן קצר לאחר פיצוץ הבית על ידי המחבלים, החל החמאס לשגר פצצות מרגמה לשטח ישראל.
כוחות צבא אמרו כי הפעילות בשטח החלה לאחר שהפלשטינים ניצלו את הפסקת האש כדי לחפור מנהרה שבאמצעותה התכוונו לחטוף חיילים באיזור קיבוץ עין השלושה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/233.html

04-05/11
חצות, חיל האוויר תקף חוליה של משגרי פצצות מרגמה שזוהתה משגרת פצצות לעבר כוחות צה"ל הפועלים במרכז רצועת עזה. התקיפה התרחשה סמוך לאיזור חאן יונס ומצה"ל נמסר כי בתקיפה נהרגו חמישה חמושים. מקורות פלשטינים: בתקיפה האווירית נהרגו רק שלושה וכמה נוספים נפצעו.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/308.html

05/11
עדכון: במהלך הפעילות אמש נפצעו ארבעה חיילים, שלושה באורח בינוני ואחד באורח קל, כתוצאה מנפילת פצמ"ר, ונהרגו שישה חמושים.
מטחים של כ- 40 פגזי מרגמה ורקטות קסאם שוגרו משעות הבוקר המוקדמות לעבר הנגב המערבי. שני קסאמים נורו לעבר אשקלון, אחד פגע במרכז העיר והשני בשטח פתוח באיזור התעשייה. אישה אחת לקתה בחרדה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/415.html

05/11
עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון: "כאשר מבצעים פעולה שתכליתה לרצוח ישראלים זאת הפרה יסודית של ההסכם", "הם חפרו מנהרה התקפית שממנה יכלו לחדור מחבלים חוטפים, ועל כך ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/610.html

05/11
ערב, רקטת קסאם נחתה סמוך לגדר המערכת בין שני קיבוצים בשער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
אהוד ברק, הנחה להשאיר את המעברים בין ישראל לרצועת עזה סגורים עד להודעה חדשה. זאת בעקבות ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/767.html

05-06/11
חצות, מסוק של חיל האוויר תוקף חולייה של משגרי קסאמים בצפון רצועת עזה. על פי דיווחי הפלשטינים, לפחות אדם אחד נהרג באירוע, ככל הנראה חבר בארגון הג'יהאד האיסלאמי.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/807/821.html

06/11
צהריים, קסאם נחת בשטח פתוח בשער הנגב, אין נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/808/283.html

06/11
ערב, שתי רקטות נחתו בשטח פתוח סמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב שבנגב המערבי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/808/418.html

07/11
מטח סמוך לשעה 06:30, שתי רקטות קסאם התפוצצו סמוך לקיבוץ במועצה האיזורית שער הנגב. מספר דקות לאחר מכן שתי רקטות נורו לעבר קיבוץ אחר באיזור עוטף עזה. בשני המקרים לא ידוע על נפגעים, ולא נגרם נזק. המעברים עדיין סגורים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/808/474.html

08/11
בוקר, כוחות צה"ל ניהלו חילופי אש במהלך פעילות לנטרול שני מטענים בסמוך לגדר המערכת, מול חאן יונס. גורם צבאי מסר כי במהלך נטרול זירת המטענים, נפתחה לעבר הכח אש, וזה השיב באש, אך לא זיהה פגיעה בפלשטינים. הפלשטינים, מצדם, טוענים כי ארבעה פלשטינים נפצעו במהלך חילופי האש.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/808/707.html

08/11
ערב, חיל האויר תוקף משגר רקטות בצפון הרצועה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/808/745.html

08/11
לילה, רקטת קסאם נחתה בשטח פתוח.
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/809/338.html

12/11
בוקר, כח צנחנים זיהה חוליית חמושים מניחה מטעני חבלה באיזור מעבר כיסופים ופתח לעברם באש. 4 מחבלים נהרגו וחייל אחד נפצע קל בחילופי האש, שכללו שיגור שלוש פצצות מרגמה והפעלת מטען על הכח. מנגד טענו הפלשטינים כי תקרית הירי החלה לאחר שחיילי צה"ל חצו את הגדר ונכנסו לשטח הרצועה. זמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר פעמיים באיזור חאן יונס חוליות מחבלים שביקשו להגיע לאיזור חילופי האש.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/810/826.html

12/11
שש פצצות מרגמה בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/810/999.html

12/11
שתי רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי. הרקטות נחתו בשטח פתוח בתחום המועצה האיזורית שער הנגב. גם במקרה הנוכחי איש לא נפגע ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/066.html

12/11
למרות האיומים מהימים האחרונים לפיהם תסגור ישראל את המעברים לרצועת עזה, ועל רקע המשך ירי רקטות הקסאם, הודיע שר הביטחון, אהוד ברק, כי אספקת הדלקים תימשך מחר (13/11). בגמר התייעצויות עם גורמי הביטחון השונים החליט ברק כי תועבר מחר כמות הדלקים המינימלית לרצועת עזה. שר הביטחון הנחה הערב את גורמי מערכת הביטחון לאפשר מחר למשאיות של ארגונים בינלאומיים להכניס אספקה הומניטרית לרצועת עזה. האספקה כוללת מזון בסיסי, תרופות וציוד רפואי. על פי הודעת שרהב"ט נושא אספקת הדלקים לרצועה ייבחן מידי יום בהערכות המצב היומיות.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/081.html

13/11
במהלך הלילה והבוקר, ארבע רקטות קסאם ושש פצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום. הקסאמים נפלו באיזור שדרות ובתחומי המועצות האיזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול. פצצות המרגמה נפלו באיזור נחל עוז וקיבוץ חולית. לא היו נפגעים באף אחד מהמקרים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/276.html

13/11
גורם ביטחוני בכיר הגיב בצהריים לדיווחי האו"ם בדבר כך שהמעברים לעזה עדיין סגורים למרות החלטת שרב"ט אתמול וטען כי אי פתיחתם נובעת מהתראות חריפות וקונקרטיות לשיגור רקטות קסאם ושיגור פצצות מרגמה לעבר מעברי הגבול והנגב המערבי. בכיר באו"ם טוען כי עיכוב העברת המזון בא בתגובה להמשך ירי הקסאמים והרקטות לעבר ישראל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/464.html

13/11
לפנות ערב נשמעה אזעקה באשקלון ורקטה התפוצצה מדרום לעיר. כעבור שעה נחתה רקטה בשטח המועצה האיזורית שדות נגב. מאוחר יותר נפלו שתי רקטות נוספות סמוך לשני קיבוצים. בכל המקרים לא היו נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/512.html

13/11
ירי קסאמים לעבר יישובי הדרום. קסאמים שנורו לעבר ישראל פגעו באיזור העיר שדרות, בתחומי המועצות האיזוריות שער הנגב, בשדות נגב ובאשכול. כמו כן פצצות מרגמה התפוצצו באיזור נחל עוז ובאיזור קיבוץ חולית. באף אחד מהמקרים לא היו נפגעים.
14/11
מטח של עשר רקטות נורה לעבר שדרות וכתוצאה נפצעה קל קשישה כבת 80 מרסיסים וכמה בני אדם לקו בחרדה. אחת הרקטות פגעה באמצע רחוב וגרמה נזק לכלי רכב ורקטה נוספת פגעה בשטח קיבוץ סמוך לשדרות וגרמה לנזק קל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/660.html

14/11
מטח של חמש רקטות שוגר לעבר אשקלון. שלוש רקטות נחתו בתוך העיר, אחת מהן סמוך לבית ספר ליד התחנה המרכזית, וגרמו לכמה נפגעי חרדה. שתי רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר.
חיל האוויר תקף בבוקר חוליה של משגרי קסאמים בצפון רצועת עזה, ששיגרה רקטה לעבר שדרות. על פי דיווחי הפלשטינים, באירוע נפצעו לפחות שני חמושים המשתייכים לארגון הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, שתי רקטות קסאם שירו הפלשטינים לעבר ישראל נחתו בתוך שטחי הרצועה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/698.html

15/11
שני אנשי פלוגת סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, שתכננו לשגר רקטות לעבר ישראל נהרגו בפיצוץ בצפון רצועת עזה. בצה"ל טענו כי לא בוצעה פעילות באיזור וכי הם נהרגו ב"תאונת עבודה". בחמאס לא קיבלו את טענות צה"ל, והתעקשו כי מדובר בפעולה של חיל האוויר.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/811/869.html

16/11
שתי רקטות קסאם ששוגרו מהרצועה נחתו בשטח פתוח סמוך לקיבוץ בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. מאוחר יותר- קסאם אל העיר שדרות, פגיעה ישירה בחצר בית. אדם אחד נפצע קל וכמה נוספים לקו בחרדה.
בתגובה לירי תקף חיל האוויר בצפון הרצועה, סמוך לשכונת סג'עייה, ועל פי דיווחי הפלשטינים ארבעה מחבלים נהרגו, כולם פעילים בוועדות ההתנגדות העממית ושמונה אזרחים נפצעו. בצה"ל אישרו את דיווחי הפלשטינים וציינו כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליה של משגרי רקטות קסאם בצפון רצועת עזה. לדברי גורמי צבא, זוהתה פגיעה בחברי החוליה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/812/307.html

17/11
מטח של כשמונה רקטות קסאם נורה לעבר שטחי המועצה האיזורית אשכול בנגב המערבי. לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לכמה מבנים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/812/548.html

18/11
חמש רקטות קסאם ושתי פצצות מרגמה שוגרו אחר הצהריים מרצועת עזה והתפוצצו בשטח ישראל. בכל המקרים לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/813/157.html

19/11
שתי רקטות קסאם שוגרו בצהריים מרצועת עזה ונחתו בשטח פתוח בתחום המועצה האיזורית חוף אשקלון. על פי הדיווח, אין נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/813/608.html

21/11
בוקר, רקטת קסאם נחתה בשטח פתוח, דרומית לאשקלון. בתקרית לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק. במהלך היום נשארו מעברי הסחורות מישראל לרצועה סגורים, זאת לאחר שאתמול (20/11) הורה שר הביטחון, אהוד ברק, על סגירתם.
מידע נוסף: ב- 20/11 אחר הצהריים נורתה רקטת קסאם לעבר הנגב המערבי ונחתה בשטח פתוח מחוץ לשדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/814/549.html

22/11
שלוש רקטות שנורו מהרצועה נחתו בשטחים פתוחים ובאף אחד מהמקרים לא דווח על נפגעים או על נזקים. זמן קצר לאחר מכן הגיב צה"ל לירי, כשחיל האוויר תקף את חוליית המשגרים באיזור בית חנון וזיהה פגיעה. הרקטה הראשונה נחתה בשטח פתוח בתחום המועצה האיזורית חוף אשקלון, השנייה נחתה בשטח פתוח סמוך באיזור העיר שדרות והשלישית בשטח פתוח בתחום המועצה האיזורית שער הנגב.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/814/760.html

27/11
שלוש רקטות קסאם נורו לעבר ישובי עוטף עזה. שתים נחתו בשטחים פתוחים, אחת פגעה בבית. אין נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/817/637.html

27/11
בוקר, שלוש פצצות מרגמה נחתו בשטח חקלאי בתחום המועצה האיזורית אשכול שבנגב המערבי. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.
כח של גדוד 890 בסיוע תצפיתניות זיהה חוליית מניחי מטענים בפרמטר הביטחוני באיזור שאסור לתנועה. הכח חדר לתוך השטח הפלשטיני, פתח באש לעבר מניחי המטענים והרג מחבל. בשטח התנהלו חילופי אש ולאחר מכן חזר הכח לשטח מדינת ישראל ללא נפגעים.
28/11
מטח פצמ"רים נורה לעבר בסיס נחל עוז, 3 פצצות פגעו סמוך למגורי החיילים. שמונה חיילים נפצעו באירוע, שניים מהם במצב קשה, אחד בינוני והיתר קל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/817/953.html

29/11
רקטת קסאם נחתה דרומית לאשקלון, אין נפגעים ואין נזק. שתי פצצות מרגמה בשטחים פתוחים בנגב המערבי.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/818/072.html

30/11
שתי רקטות קסאם נורו לעבר ישראל. האחת פגעה בשכונה בשדרות והשנייה בשטח הפלשטיני. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/818/399.html

02/12
בוצעה תקיפה של חוליה ששיגרה מספר פצצות מרגמה לעבר ישראל על ידי חיל האויר. הפצצות נחתו בשטחים פתוחים באיזור המועצה האזורית אשכול ולא דווח על נפגעים בנפש או על נזקים לרכוש.
מקורות פלשטינים דיווחו כי התקיפה האווירית של צה"ל בדרום הרצועה הביאה למותם של שני נערים פלשטינים ולפציעתם של ארבעה אחרים. גורמים בחמאס אישרו כי תקיפת צה"ל התרחשה במקום ממנו מוקדם יותר נורו פצצות מרגמה לכיוון ישראל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/819/539.html

02/12
2 רקטות קסאם ו- 5 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל. אין נזק ואין נפגעים. הירי התבצע לאחר תקיפת חיל האויר.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/819/588.html

03/12
3 רקטות קסאם ו- 5 פצצות מרגמה. אין נזק ואין נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/819/999.html

05/12
צהריים, רקטה נחתה בשטח פתוח ליד כביש באיזור שדרות ולא גרמה לנפגעים או לנזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/821/207.html

05/12
ערב, שתי רקטות קסאם התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האיזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מוקדם יותר שיגרו הפלשטינים פצצת מרגמה לעבר ישראל. פצצת המרגמה נחתה בשטח פתוח בתחומי המועצה האיזורית חוף אשקלון, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/821/241.html

05/12
ברק: "בעשרת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-35 מחבלים מהצד השני של הגדר". (אירועים שלא הגיעו לכותרות?)
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/667/856.html

06/12
בוקר, ארבע פצצות מרגמה בשטחי תחום המועצה האיזורית אשכול, ששוגרו מדרום הרצועה. ארבע פצצות המרגמה נחתו בשטחים פתוחים, סמוך לקיבוצים בתחומי המועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק.
צהריים, שתי רקטות קסאם ופצצת מרגמה אחת לעבר קיבוץ בתחום המועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק.
אחרי הצהריים, רקטה לעבר שדרות, בשטח פתוח, אין נפגעים. רקטה נוספת- לעבר אשקלון, פגעה מדרום לאשקלון.
את האחריות לירי נטלו גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח, שטענו כי הירי מגיע כתגובה להתפרעות המתנחלים בחברון בשבוע שעבר.
חמוש פלשטיני נהרג בתקיפה של כלי טיס של חיל האוויר באיזור ג'בלייה בצפון הרצועה. הפלשטינים מדווחים כי ההרוג הוא פעיל חמאס. מוקדם יותר תקף חיל האוויר חוליית משגרי קסאמים בצפון הרצועה, אך אנשי החולייה הצליחו להימלט ולא נפגעו.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/821/437.html

07/12
צהריים,4 רקטות נורו לעבר שדרות והנגב המערבי. אחת מהן נחתה בשטח פתוח בעיר, אחרות פגעו בשטחים פתוחים באיזור.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/821/744.html

07/12
אחר הצהריים, כלי טיס של חיה"א תוקף חוליית משגרים בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר שזוהתה פגיעה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/821/829.html

07/12
סמוך לשעה 23:30 שתי רקטות קסאם שוגרו מעזה לעבר ישראל. האחת נחתה בשטחי המועצה האיזורית שדות נגב, והשנייה נחתה ליד יישוב בשטחי המועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/822/024.html

11/12
אחרי חצות (10-11/12) נכנס כוח קרקעי גדול של צה"ל לדרום הרצועה, שכלל חי"ר, נגמ"שים, טנקים ודחפורים גדולים. שמונה חמושים פלשטינים נהרגו מאש כוחות צה"ל. על-פי דיווחי הפלשטינים, שני פעילי ג'יהאד נהרגו הבוקר בתקיפה של חיל האוויר ליד חאן יונס ושישה חמושים נוספים נהרגו הלילה והבוקר בהיתקלויות עם הכוחות שנכנסו לרצועה. ארבעה חיילים נפצעו קל (ממכות יבשות, שאיפת עשן והלם) לאחר שטיל נ"ט שירו המחבלים פגע באחד הטנקים.
גורמי צבא בפיקוד דרום: "למרות הדיווחים הפלשטיניים, אין מדובר בכניסת כוחות חריגה לתחומי רצועת עזה, לפחות לא בשונה ממה שמתחולל בחצי השנה האחרונה" , "מטרת הפעילות היא לאתר תשתיות טרור ולעצור מחבלים שפועלים כל העת נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".
בסוף השבוע (06/12) דיווחו הפלשטינים כי חקלאי פלשטיני נהרג מאש צה"ל מזרחית לחאן-יונס.
בצה"ל אישרו שחיילי צה"ל פתחו באש לעבר פלשטינים שהתקרבו לגדר הביטחון, אולם הבהירו כי הירי היה הרתעתי בלבד ולא היה מכוון לפגוע בפלשטינים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/669/965.html

12/12
לא פחות מ-19 רקטות נורו לעבר אזור הנגב המערבי במשך הבוקר (עד השעה 10:24). אחת הרקטות נחתה בכביש בשדרות ופגעה ברכב. כתוצאה מכך, לקו שתי נשים בחרדה. מאוחר יותר נורה מטח נוסף לעבר העיר, שכתוצאה ממנו נפגעה אישה באורח קל מרסיסים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/670/383.html

13/12
אחר הצהריים, אישה בת 40 נפצעה בינוני מפגיעה ישירה של רקטת קסאם באחד הבתים בשדרות. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעות הדף. חמישה בני אדם נוספים לקו בחרדה. מאוחר יותר נחתו שתי רקטות נוספות בנגב המערבי מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.
בבוקר נחתו שלוש רקטות בשטח הנגב המערבי. אחת הרקטות נחתה בפרדס באחד הקיבוצים. בנוסף, נחתו שני קסאמים בשטחים פתוחים באזור שדרות.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/671/132.html

14/12
עצרת המונים של החמאס לציון 21 שנה להקמת הארגון.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/825/160.html

14/12
לפחות שתי רקטות קסאם לעבר שדרות והאיזור, ושיגור של שתי פצצות מרגמה במהלך היום.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/825/249.html

16/12
כוחות הביטחון הורגים בלילה את ג'יהאד אחמד אמין נואהדה, מבוקש בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ליד הכפר אל-יאמון, צפונית מזרחית לג'נין.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/097.html

16/12
בוקר, ארבע רקטות קסאם לעבר ישוביי המועצה האיזורית אשכול שבנגב המערבי. נחתו בשטחים פתוחים באיזור. במקביל, נחתו מספר פצצות מרגמה בסמוך לבסיס צה"ל באיזור כיסופים. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם בשני המקרים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/121.html

16/12
צהריים, פעוט נפצע קל משריטות ואמו לקתה בחרדה לאחר שרקטת קסאם פגעה פגיעה ישירה בחצר בית בקיבוץ בנגב המערבי. נזק נגרם לכמה בתים כתוצאה מהנפילה. בהמשך נחתה רקטה נוספת, שלא גרמה לנפגעים או לנזק.
מידע נוסף: ב- 12/12 בערב היתה פגיעת קסאם ישירה בחדר אוכל של מפעל בנגב המערבי שפועל 24 שעות ביממה. לא היו נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/671/940.html

16/12
חמש רקטות קסאם נוספות בשעות אחר הצהריים בשטח הנגב המערבי: אחת הרקטות פגעה ליד מוסד חינוכי בתחום המועצה האיזורית שער הנגב. הרקטה התפוצצה סמוך למגרש כדורגל בו היו באותה שעה ילדים רבים. למרבה המזל לא היו נפגעים, אך ילד אחד לקה בחרדה ופונה לטיפול.
זמן קצר לאחר מכן רקטת קסאם נחתה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. שלוש הרקטות הנוספות שנורו במטח מהרצועה נחתו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/364.html

17/12
בוקר, שש רקטות קסאם לעבר יישובי הנגב המערבי. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האיזורית אשכול שבנגב המערבי.לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.
בנוסף, זמן קצר לפני נחיתת רקטות הקסאם, שיגרו הפלשטינים שלוש פצצות מרגמה מדרום רצועת עזה, שנחתו בשטחים פתוחים באיזור הגדר עם הרצועה. גם במקרה הזה לא דווח על נפגעים או על נזק.
מאוחר יותר סמוך לשעה 11:00 דווח כי הפלשטינים שיגרו שתי רקטות קסאם נוספות. אחת הרקטות נחתה מדרום לעיר אשקלון. השנייה נחתה בשטח פתוח בתחומי המועצה האיזורית חוף אשקלון.גם בשני המקרים האלו לא היו נפגעים ולא דווח על נזק שנגרם.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/674.html

17/12
בשעות אחר הצהריים המאוחרות נשמעה בשדרות התראת צבע אדום, ובעקבותיה נרשמו ארבע נפילות של רקטות קסאם. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומה של המועצה האיזורית שער הנגב, שתיים מהן נפלו סמוך לקיבוץ בתחום המועצה, ושתיים נוספות פגעו בשטח פתוח סמוך לצומת מרכזי. באף אחד מן המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/937.html

17/12
עדכון: במטח האחרון 3 פצועים באורח קל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/826/973.html

17/12
חיסול של מפקד הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה, מאג'ד חראזין, ושל כרים דחדוח, ראש מערך ייצור הרקטות בארגון, בשתי תקיפות של צה"ל ברצועה. חראזין, המופיע ברשימת המבוקשים של ישראל במשך שנים, נהרג לאחר שכלי טיס של חיל האוויר תקף רכב בו נסע יחד עם חמישה פעילי ג'יהאד איסלאמי אחרים. לפי הדיווחים הפלשטינים, שני פעילים נוספים נהרגו, ושלושת הנותרים נפצעו. בתקיפה נוספת דווח כי שני פעילים נוספים נהרגו ומספר נוספים נפצעו.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/672/503.html

17/12
לילה, גורמים פלשטינים מדווחים כי פלשטיני נהרג בתקיפה של חיל האוויר הישראלי בצפון רצועת עזה. לדברי מקורות פלשטינים, ההרוג הוא פלאח אוקל, בן 47, ובתו נפצעה אף היא במהלך התקיפה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה שני יעדי מחבלים ברצועת עזה. וכי התקיפות הגיעו כתגובה לירי המתמשך מרצועת עזה לישראל. היעד הראשון שהותקף שימש כמחסן לאחסון אמצעי לחימה במחנה ג'בליה שבצפון הרצועה, והיעד השני שהותקף שימש כאתר לייצור אמצעי לחימה בחאן יונס שבדרום הרצועה.
מוקדם יותר דיווחו הפלשטינים כי צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות קסאם בצפון רצועת עזה, סמוך לבית חנון.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/827/139.html

18/12
בוקר, כח אווירי תקף מחבל הקשור לתשתית לשיגור רקטות קסאם בביתו. כמו כן, תקפו מסוקי קרב של חיל האוויר מחסן אמצעי לחימה.
חמש פצצות מרגמה שוגרו מרצועת עזה ונחתו בשטחי ישראל. רקטת קסאם שוגרה בבוקר מרצועת עזה, והתפוצצה סמוך לקיבוץ במועצה האיזורית שער הנגב. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/827/262.html

18/12
מאז הבוקר נורו לעבר שטחי ישראל 11 רקטות קסאם ושתי פצצות מרגמה, שנחתו באיזור הנגב המערבי. באף אחד מן המקרים לא היו נפגעים, אולם נזק קל נגרם כתוצאה מנפילת הרקטות, ובקיבוץ במועצה האיזורית שער הנגב אף נפגעה מערכת החשמל כתוצאה מנפילה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/827/576.html

19/12
הסכם הרגיעה הסתיים באופן רשמי ב-06:00 בבוקר בהודעה של הזרוע הצבאית של חמאס. מעט לאחר השעה 07:00 דווח על שיגור שתי רקטות לעבר המועצה האיזורית אשכול. לא היו נפגעים. מעט לפני השעה 08:30 ירו פלשטינים לעבר חקלאים שעבדו בשדות קיבוץ ניר עוז שבמועצה האיזורית אשכול. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם למכונית.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/827/751.html

21/12
לפחות 9 רקטות ופצצות מרגמה. נגרם נזק לבתים, ונפצע קל אדם אחד. בעקבות הירי ביצע חיל האויר תקיפה של משגר רקטות באזור בית חנון.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/828/315.html

23/12
ערב, 3 פלשטינים הגיעו לאיזור גדר המערכת ליד היישוב נתיב העשרה בדרום, וניסו להניח מטענים. כח של צה"ל פתח לעברם באש והרג אותם. אין נפגעים בקרב החיילים. מאז הבוקר נורו לעבר הנגב 6 רקטות קסאם, ללא נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/829/639.html

24/12
30 רקטות קסאם לפחות, ובסה"כ לפחות 50 רקטות ופצצות מרגמה, נגרם נזק למבנים ואין נפגעים מלבד חרדה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/829/992.html

25/12
בוקר, שתי רקטות נחתו בשטח פתוח סמוך למועצה האיזורית שער נגב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. רקטה נוספת בקוטר של 60 מ"מ התפוצצה על הגדר של אחד הקיבוצים בשער הנגב ונזק נגרם לגדר אולם לא היו נפגעים.
בנוסף לשלוש הרקטות שנחתו, התפוצצו גם שלוש פצצות מרגמה בשטחים פתוחים ברחבי הנגב המערבי ופצצה אחת נחתה במרחק של 20 מטרים מצליינים שעברו במעבר ארז. הפצמ"ר לא התפוצץ והמעבר של הצליינים מעזה לבית לחם נעצר עד שהנפל נוטרל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/830/605.html

25/12
אהוד אולמרט, בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ערבייה לעם הפלשטיני: "עצרו אתם את חמאס". אולמרט הגדיר את קריאתו כקריאה של "הרגע האחרון" ואמר: "לא ארשה פגיעה באזרחים ישראלים ולא אהסס להשתמש בעוצמתה של ישראל לפגוע בחמאס ובג'יהאד".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/830/674.html

25/12
מעט לאחר השעה 19:30 נחתה רקטת הגראד סמוך לאיזור התעשייה של אשקלון. הירי לעבר אשקלון הגיע כשעתיים לאחר שרקטת קסאם התפוצצה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ בתחום המועצה האיזורית חוף אשקלון. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים או על נזק.
בצהריים התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח סמוך לקיבוץ בתחום המועצה האיזורית שער הנגב ומעט לפני כן נפלו שתי פצצות מרגמה בשדות אחד הקיבוצים בתחום המועצה האיזורית. בכל המקרים לא היו נפגעים.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/830/932.html

25/12
שר הביטחון לפתוח בשעות הבוקר מחר (26/12) את המעברים לרצועת עזה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון השונים, על רקע המלצות הגופים המקצועיים ובעקבות פניות של גורמים בינ"ל. למרות הנחייתו של שר הביטחון ברק לפתוח הבוקר את המעברים לרצועה כדי להכניס ציוד הומניטרי מסרבים בחמאס להתחייב כי יפסיקו את הירי על ישראל. "אנו מתכוונים לשבור את המשוואה: 'מזון תמורת שקט' והדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי מאבק".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/830/958.html

26/12
בעקבות הוראת שר הביטחון, כ-90 משאיות החלו את דרכן לעבר רצועת עזה כדי לספק לפלשטינים תרופות, דלק, גז בישול, מזון וציוד הומניטרי
על אף פתיחת המעברים, מסרבים בחמאס להתחייב לעצור את ירי הרקטות. "אין שום הסכם ואין לנו מחויבות להפסיק את האש, גם אם המעברים פתוחים", "אנחנו דורשים שהמעברים יהיו פתוחים כל הזמן, ולא רק כדי להכניס סיוע ליום-יומיים".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/831/102.html

27/12
שבת 11:30, עשרות מטוסי קרב תוקפים מטרות חמאס בעזה. מבצע עופרת יצוקה מתחיל.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/831/318.html


מקורות:
[1] تباينات في تفسير اتفاق التهدئة بين إسرائيل وحماس، عرب48 18/06/2008
[2] "حماس": "التهدئة" تبدأ صباح الخميس بالتوافق مع الفصائل وتشمل رفع الحصار، المركز الفلسطيني للإعلام 17/06/2008
[3] רון בן ישי, רגיעה בעזה - מדריך למשתמש, אתר ידיעות אחרונות
[4] הנתונים נלקחו כולם מאתר מעריב-nrg (כדי לשמור על עקביות ולמנוע בלבול), את הפירוט המלא ניתן למצוא ביומן האירועים שבהמשך.
[5] הנתונים כולם נלקחו מאתר משרד התיאום לעניינים הומניטריים של האו"ם (ochaopt). בכל הימים בהם הורשו משאיות להיכנס לרצועה הוכנסו סחורות לרצועה, למעט ביום 26/12/2008 בו הוכנסה עזרה הומניטרית בלבד.
[6] שעות הפעילות הרשמיות של מסוף קרני.


עוד בנושא:
אמנת החמאס

קישורים חיצוניים:
א-זהאר: אין קשר בין הרגיעה לעניין שליט, ידיעות אחרונות 17/06/2008
בכירי חמאס: כל הפלגים הסכימו לרגיעה, הארץ 17/06/2008
"حماس": "التهدئة" تبدأ صباح الخميس بالتوافق مع الفصائل وتشمل رفع الحصار، المركز الفلسطيني للإعلام 17/06/2008
تباينات في تفسير اتفاق التهدئة بين إسرائيل وحماس، عرب48 18/06/2008
החמאס חשף את פרטי הסכם הרגיעה עם ישראל, המרכז הירושלמי לעינייני ציבור ומדינה- חלון לעולם הערבי 18/06/2008
• לילא אחמד, ישראל וחמאס הכריזו על הפסקת אש לשישה חודשים, מחסום 18/06/2008
עמוס גלעד: "סוגיית שליט היתה מרכזית בשיחות", מעריב
דובר הממשלה מאשר: הרגיעה תצא לדרך מחר, מעריב
אחרי שנים של אש הרגיעה בעזה נכנסה לתוקף, ידיעות אחרונות
צה"ל לא מתנגד לרגיעה, אך קצינים חוששים שחמאס יתחזק, הארץ
יוני בן-מנחם, הארכת הרגיעה